باورهای درست و غلط در مورد بدبویی دهان

arta2010

Registered
Messages
10
باورهای درست و غلط در مورد بدبویی دهان

باورهای درست و غلط در مورد بدبویی دهان


بدبویی یا خوش*بویی دهان چه دایمی و چه گذرا می*تواند در روابط اجتماعی شما تاثیر گذار باشد. باورهای درست و غلطی در رابطه با بوی بد دهان وجود دارد که با هم آنها را مرور می*کنیم:


بوی بد دهان نتیجه خرابی دندان است!
درست است.
در 10/9 موارد، منشا بوی بد دهان مشکلات دهانی و دندانی است. پوسیدگی، خالی شدن دندان، باقی ماندن غذا لای پروتز یا زیر زبان می*تواند لانه باکتری*ها شده و به نفس، بوی بد دهند. معمولا افرادی که دندان*ها و لثه سالمی دارند، نفس خوش*بویی هم دارند.

گاهی مشکل از معده یا حلق است!
درست است.
وجود هرگونه عفونت در بینی یا حلق می*تواند سبب بدبویی دهان شود. همین موضوع، در رابطه با معده هم صدق می*کند و هرگونه مشکل گوارشی می*تواند سبب بوی بد دهان شود.

مواد غذایی نقشی در بدبویی نفس ندارند!
اشتباه است.
مصرف پیاز، سیر، قهوه و پنیر می*تواند دهان را بدبو کند. در مورد کسانی که معده ضعیفی دارند باید گفت مصرف بالای پروتئین به ویژه گوشت قرمز می*تواند همین مشکل را ایجاد کند.

جویدن آدامس مشکل را برطرف می*کند!
هم بله و هم خیر!
جویدن آدامس در کوتاه مدت سبب برطرف شدن بوی بد دهان می*شود. اما مشکل اصلی را از بین نمی*برد. خوبی آدامس این است که جویدن آن سبب ترشح بزاق و تمیزی بافت داخل دهان می*شود. نوشیدن آب هم همین خاصیت را دارد. هر چه دهان خشک*تر باشد، بوی بد آن بیشتر است. اگر دقت کرده باشید دهان اکثر آدم*ها صبح پس از برخاستن بو می*دهد.

انتخاب یک شیوه درست زندگی، بوی بد دهان را کاهش می*دهد!
درست است!
مصرف نکردن الکل و سیگار کشیدن احتمال بروز بوی بد دهان را کاهش می*دهد. استرس یکی از دلایل بد بویی نفس است که درمان آن هم کار سختی است.

4 کلید رسیدن به نفسی خوش*بو
1) دندان*ها را مرتب و با دقت بشویید! استفاده از نخ دندان و مسواک زدن کامل به همراه استفاده از دهان شویه*های ضدعفونی کننده می*تواند راه*حل مناسبی برای از بین بردن بوی بد دهان باشد!

2) زبان را برس بکشید! بسیاری از پسمانده*های غذایی در انتهای زبان می*توانند در طول شب محل زندگی باکتری*ها شده و بوی بد ایجاد می*کنند. بهترین کار برس کشیدن زبان و جمع*آوری باقی*مانده مواد غذایی ریز روی آن است.

3) دهان را خیس و مرطوب نگه دارید نوشیدن زیاد* آب ترشح بزاق را تحریک می*کند. بزاق بهترین وسیله پاک کننده دهان از آلودگی*هاست!

4) از گیاهان کمک بگیرید.گیاهانی مثل نعناع و چای سبز خواص ضدباکتریایی داشته و در رفع بوی بد دهان موثرند.چکاندن چند قطره آب لیمو در نیم استکان آب و چرخاندن آن در دهان پس از خوردن هر وعده غذا نیز به سلامت دهان کمک می*کند.
 

arta2010

Registered
Messages
10
نكات كليدي براي داشتن دهاني خوشبو

دندان*هاي خود را به *طور مرتب مسواك بزنيد و نخ بكشيد.
زبان خود را به كمك مسواك يا زبان پاك*كن تميز كنيد.
زياد آب بنوشيد.
بعد از خوردن مواد پروتئيني مثل شير، گوشت... دهان خود را تميز كنيد.
دندان مصنوعي خود را مرتباً مسواك بزنيد و ضدعفوني كنيد.
از دندانپزشك خود بخواهيد به شما يك دهان*شويه موِثر براي رفع بوي بد دهان پيشنهاد كند. آن را قبل ازخواب مصرف كنيد.
سبزيجات تازه و داراي فيبر مانند هويج بخوريد.
زياد قهوه ننوشيد.
تميز كردن سطح پشتي آخرين دندان*ها در هر فك را فراموش نكنيد.
 

kapitan101

Banned
Messages
123
احتمالا مورینیو و فرگوسن دو مربی فوتبال واسه همین اینقدر آدامس می جوند
 
Top