نگذارید که فنجان شما را رهبری کند

poopoy

Registered User
Messages
725
نگذارید که فنجان شما را رهبری کند

گروهی از دانش آموختگان که در کار و زندگی خود بسیار موفق بودند، به اتفاق هم به دیدار یکی از استادان قدیمی دانشگاه خود رفتند. خیلی سریع مکالمه آنها به گله و شکایت از شرایط توأم با فشارواسترس درکار و زندگیشان بدل شد.

میزبان در حالی که مهمانان را به نوشیدن قهوه دعوت می کرد به آشپزخانه رفت و با یک قوری بزرگ قهوه و تعداد زیادی فنجانهای متفاوت بازگشت؛ فنجانهایی که برخی از جنس چینی، بعضی پلاستیکی و شیشه ای، تعدادی سفالین وبالاخره برخی دیگر گران قیمت و تزیینی بودند.

پس از آنکه هر کدام ازدانشجویان یک فنجان برداشتند، استاد گفت: اگر توجه کرده باشید همه فنجانهای زیبا و گران قیمت انتخاب شده اند، و بقیه که سفالین و ارزان قیمت هستند باقی مانده اند. "حقیقت این است که همه شما بهترینها را برای خود انتظار دارید و انتخاب کرده اید، این منشاء تمام مشکلات و استرسهای شماست. در واقع چیزی که همه شما می خواستید قهوه بود، نه فنجان، اما به طور ناخداگاه به سمت انتخاب بهترین فنجان پیش رفتید که دلیل این ادعا را میتوانید در دست خود و دوستانتان ببینید."

"حالا اگر قهوه را نمادی از زندگی بدانیم، بنابراین فنجانها باید همان پول و ثروت، مقام و القاب اجتماعی باشند. تمام آنها فقط ابزاری هستند که برای در بر گرفتن زندگی به کار می آیند و کیفیت زندگی متأثراز آنها نیست. گاهی اوقات آنقدر سرگرم فنجان می شویم که فراموش می کنیم از خود قهوه لذت ببریم."

نگذارید که فنجان شما را رهبری کند ... ، و به جای آن از قهوه لذت ببرید وگرنه این فنجان است که لذت می برد.​
 
Top